Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm to mówimy że spadły 2mm wody. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m * 8m spadło 8mm deszczu Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba aby zmieścić taką ilość wody zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:59:01+01:00
8mm= 0,08 dm
4m= 40dm
8m=801dm
V= 40 x 80 x 0,08= 256 dm 3 - 256 l
256:10- 25,6 ~ 26 wiader
Odp: Potrzeba 26 wiader

Pozdrawiam liczę na NAJ ;-*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:01:47+01:00
Trzeba obliczyć objętość prostopadłościanu :)
dane :
a=4m=40dm
b=8m=80dm
c=8mm=0,08dm
rozwiązanie:
V=a*b*c (wzór na objętość)
V=40dm*80dm*0,08dm
V=256dm³ (decymetrów sześciennych)
1dm³ = 1 litr
256 L : 10 L = 25,6 (trzeba zaokrąglić do całości czyli 26)
odp:
potrzeba 26 wiader żeby pomieścić tą wodę

pozdrawiam :)
1 5 1