Hej ;) potrzebuje zadanka z matmy z dzialu twierdzenie pitagorasa klasa 2 gim
zad1 : Oblicz obwód trójkąta rónoramiennego , którego podstawa ma długość 12 cm, a pole jest rowne 48 cm 2 ( kwadratowe)
zad2 : w trójkącie ABC długość przyprostokątnej AC równa się 5 cm , p przyprostokątnej BC równa się 12 cm. Oblicz długość przeciwprostokątnej AB
zad3: oblicz długość przyprosokątnj AC trójkąta ABC jeśli przeciwprostokątna AB jest równa 18 cm , a przyprostokątna BC jest równa 12 cm


licze na szybciuka odpowiedz :)) pozdrawiam

3

Odpowiedzi

2010-03-17T19:44:46+01:00
Skoro równoramienny trójkąt to bendzie 12cm +12cm+12cm
2010-03-17T19:50:58+01:00
1.
p= ½*12*h=48 /*2
12h=96/ : 12
h= 8

a² = 6²+8²
a²=36+64
a²=100
a = 10

0b = 2a+12
ob= 20+12 = 32

2.
ab²= 5²+12²
ab²= 25+144
ab²= 169
ab = 13

3.
ac²=18²-12²
ac²=324-144
ac²=180
ac=√180
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:11:17+01:00
Zad 1 a wiec tak :
DAne: P=48cm2
b=12 cm
a wiec ze wzoru na pole trojkata, po przekształceniu mozemy wyliczyć H czyli wysokosci:
P=1/2*a*h
48=1/2*12*h
48=6h// :6
h=8
teraz z twierdzenia pitagorasa obliczymy dlugosć 3 boku trojkata :

a²=(1/2b)² * h²
a²=6² * 8²
a²100
a=10
Obw= 2a+ b
Obw= 2*10+12=32

zad2
a wiec liczymy to z twierdzenia pitagorasa..

zakladamy ze: a=|AC| b=|BC| c=|AB|
a² + b² = c²
5² + 12² = c²
c²= 25+144
c²=169
c=13= |AB|


ZAD 3
TAk samo jak wyzej zakladamy ze a=|AC| c=|AB| b=|BC|
a² + b² = c²
a²+ 12²=18²
a²=324-144
a²=180
a=pierwiastek ze180 =|AB|


Pozdrawiam Kuba1007p