Rozwiąż nierówności i wskaż liczby naturalne spełniające obie nierówności.
Matematyka Wokół Nas 1 Gim. Str 170 zad. 8
a) 6(x+2)≤ 24
b) 2(x+3)> 14-2x
c) x+1≥ 0,8x+1
d) -x\3-1< -1\3
e) 8x-5 < 2(2+x)
f) 2(-x-3) > -27
g) -2,5x+3 > 2,5 -2x
h) -x+3/2 ≥ 1

2

Odpowiedzi

2010-03-17T20:10:36+01:00
A)6x+12≤24
6x≤24-12
6x≤12/:6
x≤2
b)2x+6>14-2x
2x+2x>14-6
4x>8/:4
x>2
c)x+1≥0,8x+1
x-0,8x≥1-1
0,2x≥0/:0,2
x≥0
d)-x/3-1<-1/3
-x/3<-1/3+1
-x/3<2/3 /razy (-3)
x>2
e)8x-5<4+x
8x+x<4+5
9x<9/:9
x<1
f) -2x-6>-27
-2x>-27+6
-2x>-21/:(-2)
x<10,5
g)-2,5x+2x>2,5-3
-0,5x>0,5/:(-0,5)
x<1
h)-x≥1-3/2
-x≥5/2/:-1
x≤ -5/2


Prosze;)


18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:13:55+01:00
A)6x+12≤24
6x≤24-12
6x≤12/:6
x≤2

b)2x+6>14-2x
2x+2x>14-6
4x>8/:4
x>2

c)x+1≥0,8x+1
x-0,8x≥1-1
0,2x≥0/:0,2
x≥0

d)-x/3-1<-1/3
-x/3<-1/3+1
-x/3<2/3 /razy (-3)
x>2

e)8x-5<4+x
8x+x<4+5
9x<9/:9
x<1

f) -2x-6>-27
-2x>-27+6
-2x>-21/:(-2)
x<10,5

g)-2,5x+2x>2,5-3
-0,5x>0,5/:(-0,5)
x<1

h)-x≥1-3/2
-x≥5/2/:-1
x≤ -5/2
20 3 20