Oblicz: a) (1¾:⅔-1,75×1⅛):3/38
________________=
1¼-(-½)²×3



b) 2°+2do minus²
_________________
(⅔)do minus²-5×(-2)do minus²+(½)do minus²


Przepraszam ze tak napisane ale nie widze tutaj potegi minusowej mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie i ze ten x to razy.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:20:09+01:00
A) 7/4 * 3/2 - 7/4 * 9/8 = 7/4 * (3/2 - 9/8) = 7/4 * 3/8 = 7/8




1 1/4 - (-1/2)^2 * 3= 5/4 - 1/4 *3 = 5/4 - 3/4 = 2/4 = 1/2


2+2do minus²= 2+ (1/2)^2 = 2 + 1/4= 2 i 1/4= 9/4


(⅔)do minus²-5×(-2)do minus²+(½)do minus²=

(3/2)^2 -5* 4 + 2^2= 9/4 - 20 + 4 = 9/4 - 16= (9-64)/4 = - 55/4

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T21:32:49+01:00
A)
7/4 * 3/2 - 7/4 * 9/8 = 7/4 * (3/2 - 9/8) = 7/4 * 3/8 = 7/8
1 1/4 - (-1/2)^2 * 3= 5/4 - 1/4 *3 = 5/4 - 3/4 = 2/4 = 1/2


b)
2+ (1/2)^2 = 2 + 1/4= 2 i 1/4= 9/4
(3/2)^2 -5* 4 + 2^2= 9/4 - 20 + 4 = 9/4 - 16= (9-64)/4 = - 55/4