Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:53:00+01:00
Obecnie :
dorota = 4x lat
maciek = x lat

za dwa lata:
dorota=4x+2
maciek=x+2

4x+2=3(x+2)
4x+2=3x+6
x=4

a) obecnie dorota ma 4xlat=4*4=16 lat, a maciek ma x lat=4 lata.
b)za y lat
4x+y=2(x+y)
4x+y=2x+2y
2x=y
2*4=y
y=8
za 8 lat dorota będzie dwa razy starsza od maćka.
90 4 90
2010-03-17T19:55:47+01:00

a.
x - wiek Doroty
y - wiek Maćka

x = 4y
x + 2 = 3*(y + 2) → x + 2 = 3y + 6 → x = 3y + 4

4y = 3y + 4 → y = 4 → jeżeli x = 4y to x = 16

b.
x - lata
16 + x = 2(4 + x)
16 = 8 + 2x - x → x = 8




23 2 23