Odpowiedzi

2010-03-17T20:04:28+01:00
Pole powierzchni kuli = 4πr²
a) 100π cm² = 4πr²
100cm² = 4r²
25cm² = r²
5 cm = r

b) 1 m² = 4πr²
10000 cm² = 4πr²
2500 cm² = πr²
(2500 ÷ π) cm² = r²
(√2500 ÷ √π) cm = r
(50 ÷ √π) cm² = r

objętość kuli = 1⅓πr³

c) 288π cm³ = 4/3 πr³ | * 3/4
216π cm³ = πr³
216 cm³ = r³
6 cm = r

d) 36l = 4/3 πr³
36000 cm³ = 4/3 πr³ | *3/4
27000 cm³ = πr³
(27000 / π) cm³ = r³
(³√27000 / ³√ π) cm = r
(30 ÷ ³√π) cm
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:06:41+01:00
A)
Pc= 4πr2 Pc= 100π
100π= 4πr2/:4π
25= r[2]
r= √25
r=5

B)

Pc= 1m2 Pc= 4πr2
1m2 =4πr2 /:4
0,25 m2 = πr2/:π
0,25/π = r2
r = 0,5 /π

C)
V= 4/3 πr3
288π = 4/3 πr3 / x3
864 π = 4π r3 /:4π
216 = r3
r= √216 trzciego stopnia czyli 6 x 6 x 6 =216
r = 6

D)
V= 4/3 π r3 V= 36 l 36l = 36dm3
36dm3= 4/3 π r3 / x3
108dm3 = 4πr3 / :4
27dm3 = π r3/ : π
27dm/π = r3
r= 3/π bo : 3x3x3=27

Nie pisało nic o przyjęciu jakiejkolwiek liczby za π wiec zostawiłam w takim stanie wyniki.



64 4 64
2010-03-17T20:20:02+01:00
A)100π cm2 = 4π r2 /:4π
r2 = 25 π cm2
r = 5 π cm
b)1m2 = 4π r2 /:4π
r2 = 0,25 π cm2
r = 0,5π cm
c)288cm3 = 4/3 π r3 /: 4/3π
r3 = 288 cm3 * 3/4 π
r3 = 864/4 π cm3
r3 = 216 π cm3
r=6 π cm
d) 36l = 36dm3
36dm3= 4/3 π r3 /: 4/3 π
r3= 36dm3 * 3/4 π
r3= 108/3 π dm3
r3= 27 π dm3
r= 3 π dm3

to jest n pewno dobrze! mam piątkę z matmy i jestem z 3 kl gimnazjum ! powodzenia i sukcesów nauce!
19 4 19