Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:02:38+01:00
To najstarsza ze znanych polskich pieśni religijnych. Powstała ona najprawdopodobnie w okresie XIII - XIV wieku.
Legenda z XV wieku przypisuje jej autorstwo św. Wojciechowi.
"Bogurodzica" uważana jest za jeden z najważniejszych zabytków językowych i arcydzieł polskiej liryki średniowiecznej.

W okresie XIV - XVI wieku jako pieśń narodowa jest powszechnie znana; śpiewana w rożnych momentach dziejowych,
np. podczas koronacji ( w okresie Jagiellonów ) czy przed wyruszeniem do bitwy ( np. 1410 rok - pod Grunwaldem )

Śpiewano ją również przy okazji różnych uroczystości i wydarzeń rodzinnych, takich jak zaręczyny, wesela, chrzciny.


Pieśń tę nazywano wyznaniem wiary Polaków i katechizmem narodowym.
1 4 1
2009-10-26T19:23:28+01:00
Śpiewana ona jest na weselach i zaręczynach.
zapewne w latach historycznych było podobnie..



Pozdrawiam .. ;))
1 4 1