Odpowiedzi

2010-03-17T19:53:10+01:00
2.l=2*a
l=2*5
l=10 cm kwadratowych
2010-03-17T20:02:55+01:00
(korzystam z twierdzenia pitagorasa)
a-przyprostokątna
x-przeciwprostokątna

a)
a²+a²=x²
a²+a²=2
2a²=2 /:2
a²=1
a=1 (bo 1²=1)

b)
a²+a²=x²
a²+a²=5
2a²=5 /:2
a²=2,5
a=√2,5

ob=4a
ob=4*√2,5=√4²*√2,5=√16*2,5=√40

odp.Obwód wynosi √40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:03:44+01:00
1.
przekątna kwadratu - a√2
a√2= 2
a=√2
Długość boku kwadratu to √2.

2.
a√2 = 5
a = 2,5√2
obw= 2,5√2 * 4 =10√2
Obwód kwadratu wynosi 10√2.