Przeczytaj tekst i wykonaj polecenie.

Fileas Fogg, główny bohater jednej z powieści Juliusza Verne\'a, postanowił w ciągu osiemdziesięciu dni odbyć podróż dookoła świata. Wyruszył z Londynu 2 października 1872 roku o godzinie 8.45 wieczorem, udając się na wschód - w stronę Suezu. Każdego dnia robił zapiski i przestawiał odpowiednio zegarek, mając świadomość przekraczania stref czasowych. Wracając do Londynu zapisał w dzienniku: 80 dzień podróży - 21 grudnia godz.8.50 wieczór. Z zapisków wynikało, że przedsięwzięcie nie udało się. Bohater spóźnił się o pięć minut. Nasz podróżnik był jednak w błędzie. Przybył do celu 20 grudnia, czyli całą dobę wcześniej niż sądził.

Wytłumacz skąd wzięła się ta pomyłka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:03:45+01:00
Podróżnik- Fileas fogg, dotarł na miejsce o dobę wcześniej, ponieważ gdy przokroczył międzynarodowąlinię zmiany daty, nie zmienił jej.
4 3 4
2009-10-26T20:16:03+01:00
Fileas Fogg szedł ku słońcu, tym samym dni skracały się o 4 minuty, tyle razy ile stopni przebył w tym kierunku. Więc jeśli pomnożymy to przez 365stopni Ziemi przez 4 minuty daje nam 24 godziny, czyli jedną dobę, tą którą zyskał bohater. Jest to związane z ruchem obrotowym Ziemi, który odbywa się od zachodu na wschód.
1 1 1