Oznacz niewiadomą dowolną literą,a następnie zapisz i rozwiąż odpowiednie równanie:
A)za trzy ołówki po 0,60zł. i 4 zeszyty zapłaciłam 7zł.ile kosztuje zeszyt?
b)w trzech klasach szóstych jest razem 72 uczniów.w klasie VI a jet 26 uczniów a w klasie VI b jest tyle samo co w klasie VI c. ilu uczniów jest w VIb?
c)Karolina ma trzy razy więcej pocztówek niż Asia a razem mają 76 pocztówek.ile pocztówek ma Asia?
d)tomek zebrał o 12 grzybów więcej niż Artur, a razem mają 98 grzybów.ile grzybów zebrali?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:54:44+01:00
A) 3 ∧ 0,6 + 4 ∧ x = 7zł , 1,8 + 4x = 7 , 4x = 7 - 1,8 , 4x = 5,2
x = 5,2 : 4 , x = 1,3

B) 26 + x + x = 72 , 26 + 2x = 72 , 2x = 72 - 26 , 2x = 46
x = 46 : 2 , x = 23

C) 3x + x = 76 , 4x = 76 , x = 76 : 4 , x = 19

D) x + x + 12 = 98 , 2x + 12 = 98 , 2x = 98 - 12 , 2x = 86
x = 86 : 2 , x = 43
1 5 1
2010-03-17T20:55:20+01:00
A)zeszyt kosztuje 1,30 zł
b) w VIb jest 23 uczniów
c)
d)Artur zebrał 49 grzybów, a Tomek 61
1 5 1