Odpowiedzi

  • Ct95
  • Początkujący
2010-03-17T20:18:11+01:00
Szantaż wandalów , ataki ludów koczowników ,rekrutacja barbarzyńców do wojska więcej nie pamiętam
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:20:54+01:00
*Brak stabilnej władzy cesarskiej
*częste w wybory uzurpatorów wynoszonych na tron przez żołnierzy
*w latach - 235-284 obwołano 64 cesarzy
*w 330 roku Konstantyn Wielki uczynił Konstantynopol drugą stolicą i zrównał go z Rzymem
*kryzys gospodarczy- inflacja,psucie monety,wysokie podatki, grabieżcze najazdy barbarzyńców w III w. przez granice na Renie i Dunaju
*brak wojen- mniejsza liczba niewolników co za tym idzie mniej rąk do pracy
*395r. podział Imperium Rzymskiego przez Teodozjusza Wielkiego na Wschodnie Konstantynopol i Zachodnie Rzym
1 5 1