Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T20:13:07+01:00
R= promień wczesniejszej obraczki
2πr=obwód tej obraczki
2mm:2=1mm
r+1mm=promień poszerzonej obraczki
2πr=2π(r+1)=2πr+2π
2πr+2π-2πr=2π
2π=2×3,14=6,28mm≈6,3mm
obwód zwiększył się o około 6,3mm


dasz najj
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:22:21+01:00
Po latach obrączka mamy zrobiła się ciasna. Jubiler rozciągnął obrączkę zwiększając jej średnice o 2mm. O ile milimetrów zwiększył się obwód tej obrączki? Wynik podaj z dokładnością do 0,1mm.
d - poczatkowa średnica obrączki
d + 2mm - końcowa średnica obrączki
ΔO = ? - zwiększenie obwodu

1. Obliczam r promień obrączki po jej rozszerzeniu
d + 2 mm
2r + 2 mm :2
r +1mm

2. Obliczam początkowy obwód obrączki
O1 = 2*π*r

3. Obliczam końcowy obwód obrączki
O2 = 2*π*(r +1)

4. Obliczam o ile zwiekszył sie obwód obrączki
ΔO = O2 - O1
ΔO = 2*π*(r +1) - 2*π*r
ΔO = 2*π*r + 2*π - 2*π*r
ΔO = 2*π
ΔO = 2*3,14
ΔO ≈ 6,28 mm
ΔO ≈ 6,3 mm
11 4 11