Siema oto zadania:
Na diagramie przedstawiono procentowe zużycie wody w typowym Polskim Gospodarstwie domowym
nie mam diagramu ale powiem co pisze:
do podlewania ogrodu,mycia samochodu i innych celów-5%
do picia i gotowania-3%
do spłukiwania toalety-35%
do utrzymywania higieny-35%
do prania-12%
do mycia naczyń i sprzątania-10%
I pod spodem pisze: W ostatnich latach Średnie Zużycie wody na 1 osobę wynosiło w naszym kraju około 150litrów dziennie.

1a)Ile litrów wody Zużywa w naszym kraju typowa czteroosobowa rodzina w ciągu jednego dnia?
b) A w ciągu miesiąca liczącego trzydzieści dni?
zad2) Ile litrów wody Zużywa ta rodzina w ciągu dnia do:
a)mycia naczyń i sprzątania?
b)podlewania ogrodu,mycia samochodu i innych celów?
c)utrzymania higieny osobistej?
d)picia i gotowania
zad3) Ile litrów wody Zużywa czteroosobowa rodzina w ciągu jednego miesiąca do utrzymania higieny osobistej i do Spłukiwania Toalety?ile to metrów sześciennych Wody?

ThX !!!! I prosze o szybką odpowiedz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:19:01+01:00
1.
a)4x 150l = 600l
b)30x 600l= 18000l

2.
a)10%x 600l = 60l
b)5%x 600l = 30l
c)35%x 600l = 210l
d)3%x 600l = 18l

3. 70%x 18000l = 12600l
126000l / 100 = 126m 3(sześciennych)
29 4 29
2010-03-17T20:28:35+01:00
1)
a) 150l*4(bo 4 osoby) = 600l

b)600l*30=18000l

2)
600l - 1 dzień
czyli
10% z 600l=10/100*600=600/10=60

b)5% z 600 5/100*600=5/100*600=60/20=30

c)
35%z 600 35/100*600=7/20*600=210

d) 3% z 600 3/100*600= 18

3)
35%+35%=70%
70% z 600 70/100*600=420
420*30=12600
1000l=1m sześcienny czyli 12600l=12,6 m sześciennego...
29 2 29