Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:17:05+01:00
Kraj
Watykan
stolica
watykan
kontynent
Europa
ludność
1 tys. mieszk.
powierzchnia
0,44 km²
ustrój polityczny
Suwerenne państwo kościelne
głowa państwa
Benedykt XVI
Watykan - flaga
waluta
euro (€ )
języki
łacina, włoski (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki)
główne miasta
Watykan
niezbędne szczepienia
Brak obowiązkowych szczepień


INFORMACJE OGÓLNE

WARUNKI NATURALNE

Watykan leży w zachodniej części Rzymu, na Wzgórzach Watykańskich, na zachodnim brzegu Tybru. Jest najmniejszym państwem świata. Jego terytorium ograniczone jest z trzech stron murami i obejmuje słynną Bazyliką Św. Piotra i plac Św. Piotra, Pałac Watykański jak również gmachy muzeów i galerii, budynki administracyjne, Papieską Akadademię Nauk, Astronomiczne Obserwatorium Watykańskie oraz Ogrody Watykańskie (obejmują one około 1/3 powierzchni Watykanu).

KLIMAT

Średnie temperatury w Watykanie (w °C)

I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
5° 5° 11° 14° 18° 28° 30° 30° 21° 18° 13° 6°


Średnie opady - suma opadów mierzona w milimetrach

I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
70 60 55 52 50 40 20 35 60 100 125 90


LUDNOŚĆ

Grupy etniczne: Włosi, Szwajcarzy oraz duchowieństwo różnych nacji.

Grupy wyznaniowe: katolicy.
2010-03-17T20:31:38+01:00
Watykan - Państwo kościelne ,w pn-zach. części Rzymu . Siedziba papieża i centrum urzędów instytucji kościoła rzymskokatolickiego m.in. zespół pałacowo-kościelny z bazyliką Św.Piotra ,Pałac Watykański ,muzea, galerie ogrody watykańskie .Główny ośrodek pielgrzymkowy. Państwo utworzone w 1929 r. . Najwyższą władzę sprawował papież , od 1978-2005r - Jan Paweł || . W Watykanie są muzea ( Pio Clementino , Chiaramonti ) galerie sztuki nowoczesną , kaplice (Sykstyńska , Stanze i Loggie Rafaela ) galerię arrasów .

Sory ze tak niezrozumiale ale z encyklopedii brałam ;d