Odpowiedzi

2010-03-17T20:20:57+01:00
4 a + 8 a = 4 a + 2* 4 a = 4 a * 1 + 4 a *2 = 4 a*( 1 +2)= 4 a *3
lub
4a + 8 a = a*(4 + 8) = a*12 = 12 *a
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:21:14+01:00
Jest to proste po prostu jezeli masz napszykład 6+3a+12=ippiszemy przed nawiasem cyfrę korą jeżeli pomnorzeby to wyjdze nam liczba jak była na począdku =3(2+a+4) rozumiesz to nie takie trudene zycze powodzenia.:)
2010-03-17T20:22:35+01:00
Patrząc na to
4a+8a

patrzysz na ten przykład i patrzysz przez co można podzielić każdą część i jak największą oczywiście w tym przypadku można przed nawiac wyłączyć 4a

a jakby był taki przykład: 30ab+15b+3a

no to możesz zrobić tak że najpierw patrzysz na same liczby i szukasz jak największego dzielnika przez którego można podzielić wszystkie te liczby jest nim 3 a teraz patrzymy na literki z nimi akurat nic nie można zrobicz bo w każdej części są jakieś inne