Wskaż równanie, które opisuje przedstawioną sytuację. Podaj co we wskazanym równaniu oznacza niewiadoma x.

a) Słoik dżemu kosztuje 3,50 zł. Za 2 słoiki dżemu i 3 jednakowe czekolady Ania zapłaciła 16zł.

1) 3,50x + 2 + 3 = 16
2) 2x+3,50+3=16
3) 3x+3,50=16
4) 2×3,50+3x=16

b)Ala jest o trzy lata starsza od Oli, a Jaś jest dwa razy starszy od Oli. Razem mają 63lata.

1) x+3x+2=63
2) x+x+3+x+2=63
3) x+3x+2x=63
4) x+x+3+2x=63

Z góry dziękuję za wykonanie zadania. ^^
(Jeśli można to prosiłabym o szybkie odpowiedzi. ;] )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:19:07+01:00
Podpunkt a odpowiedź nr.4 a "X" oznacza cene czekolady
Podpunkt b odpowiedź nr.3 a "X" oznacza wiek Oli
2 5 2
2010-03-17T20:20:04+01:00
A) 4 równanie x-cena czekolady
b) 3 równanie x-lata Oli
Liczę na najlepszą :)
4 3 4