Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:19:42+01:00
Rozwiązanie:
Pan Tomasz: 4 * 7,2 g = 28,8 g
Żona Pana Tomasza: 1 * 7,2 g= 7,2 g
Razem: 28,8 g + 7,2 g =36 g
540 g :36 g=15
Odpowiedz.Miodu wystarczy im na 15 dni
3 4 3
2010-03-17T20:20:35+01:00
4 x 7,2= 28,8g - tyle wypija pan Tomasz
7,2g - tyle wypija jego żona
28,8 + 7,2 = 36g - tyle wypijają razem
540/36 = 15 dni
Odp.: Słoik ten wystarczy im na 15 dni.
2 5 2
2010-03-17T20:21:09+01:00
Jedna łyżeczka miodu waży około 7,2g. Pan Tomasz wypija codziennie szklankę wody z 4 łyżeczkami miodu, a jego żona - z 1 łyżeczką. Na ile dni wystarczy im słoik zawierający 540g miodu??

Pan Tomasz z żoną - codziennie 5 łyżek miodu
1 łyżka miodu - 7,2g
5 łyżek miodu - 5*7,2g=36g

1 dzień - 36g
x dni - 540g

36*x=540
x=540:36=15 [dni]

2 4 2