Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:13:40+01:00
ABY ZAPOBIEC ZAKAŻENIOM RÓŻNYMI PASOŻYTAMI PRZEWODU POKARMOWEGO, NALEŻY PRZESTRZEGAĆ NASTĘPUJĄCYCH ZASAD:

* dokładnie myć ręce - szczególnie:
- przed jedzeniem
- przed przygotowywaniem posiłków
- po wyjściu z ubikacji
- po zabawie z psem lub kotem
- po zabawie w piaskownicy
- po pracy w ogrodzie
* obcinać krótko paznokcie
* nie używać wspólnych ręczników
* często zmieniać bieliznę osobistą i pościelową
* utrzymywać w czystości łazienki, ubikacje, kuchnie i inne pomieszczenia związane z przygotowywaniem posiłków
* tępić owady i gryzonie przenoszące jaja i cysty pasożytów
* dokładnie myć warzywa i owoce, szczególnie spożywane w stanie surowym
* płukać owoce leśne i grzyby
* nie jeść surowego lub niedogotowanego mięsa
* jeśli karmi się psy odpadkami poubojowymi, należy odpadki przedtem ugotować
* psy i koty okresowo odrobaczać
* nie nawozić upraw fekaliami ludzkimi
* okresowo zmieniać piasek w piaskownicach, w których bawią się dzieci - nawet silne mrozy nie niszczą jaj pasożytów!
* zabezpieczać piaskownice siatką, aby uniemożliwić zanieczyszczenie ich odchodami psów i kotów.
30 2 30
2009-10-26T21:19:17+01:00
Pasożyty ukradkiem zasiedlają i kolonizują organizm człowieka. Rozwijają się we krwi i naczyniach, powodując tym samym powstanie chorób sercowo - naczyniowych. Zasiedlają wybrany organizm zanieczyszczony żużlem i budują w nim kolonię - opuchliznę. Pasożyty przedziurawiają i zakorkowują naczynia dając przy tym podstawy do zawału. W ten spośób choroby sercowo naczyniowe, rak, AIDS, cukrzyca, skleroza, zawał i inne główne schorzenia cywilizacyjne są konsekwencją rozwoju pasożytów w organizmie człowieka.

49 3 49