Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:13:05+01:00
Rozmnażanie
-podział komórki (jednokomórkowce)
-wytwarzanie różnych gamet
-zarodniki pyłkowe zwane (wielokomórkowymi)
-przemiana pokoleń
-podział podłużny
-dwuistość jąder (orzęski)
-koniugacja (proces płciowy orzęski)
Sposoby poruszania
-pełzanie komórek(możliwe dzięki ruchom cytoplazmy)
-nibynóżki
-ruchy wici i rzęsek (zachodzą dzięki obecności mikrotubul)
-błonka falująca (tworzy ja wić biegnąca wzdłuż komórki i błona komórkowa
Odżywianie
-fagocytoza,pinocytoza
32 3 32
2009-10-26T20:35:20+01:00
Protisty poruszaja sie za pomocą rzęsek np.pantofelek nibynóżek np.ameba, wici np.euglena zielona ;)
27 3 27