W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków: "Pawełki" po 10.50zł za 1kg oraz "Marcinki" - 1.2 razy droższe od "Pawełków". Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20zł po zakupieniu 30dag "Pawełków" i 0.6kg "Marcinków"?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:26:22+01:00
Marcinki - 10, 50 zł
Pawelki - 12,30 zł
12,3 *0,3 =3,69
10,50 * 0,6 =6.3

razem 9,99
reszta = 10,01 zł
2010-03-17T20:26:53+01:00
W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków: "Pawełki" po 10.50zł za 1kg oraz "Marcinki" - 1.2 razy droższe od "Pawełków". Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20zł po zakupieniu 30dag "Pawełków" i 0.6kg "Marcinków"?
10,50zł - "Pawełki" za 1 kg
1,2*10,50zł=12,60 zł - "Marcinki za 1 kg

30dag=0,3kg
20-(0,3*10,50+0,6*12,60)=20-(3,15+7,56)=20-10,71=9,29 [zł]

Zostanie 9zł i 29 gr reszty
2010-03-17T20:29:03+01:00
Marcinki - 10,50 x 1,2 = 12,60 zł/kg
30 dag Pawełków - 10,50 x 0,30 = 3,15zł
0,6kg Marcinków - 12,60 x 0,6 = 7,56zł

Razem:
3,15 + 7,56 = 10,71
Reszta:
20,00 - 10,71 = 9,29zł

Odp.: Zostanie 9,29zł reszty.