Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:36:31+01:00
X- wiek Joli
-3 + 3x wiek Olka
x+4 : 2 wiek Bolka
1 1 1
2010-03-17T20:41:21+01:00
Przed trzech laty Olek był 3 razy starszy od Joli, a za 4 lata Jola
będzie 2 razy młodsza od Olka. W jakim wieku jest obecnie Jola, a w jakim Olek?
Analiza ;
x- wiek Olka
y-wiek Joli

x -3 =3(y -3) x - 2 * 10 = 4
x + 4 = 2 ( y + 4 ) x = 24
x -2y = 8 -4
x -3y = 3 -9 /*(-1)
x -2y = 8 -4
-x +3y =6
x -2y = 4
y =10


Wiek Olka to 24 lat a Joli 10 lat

Ps. Tylko napisz to w układzie równań
1 5 1