Prooosze pomóżcie :]]

a) Promień okręgu jest równy 10. Oblicz jaką długość ma łuk tego okręgu wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 50° o wierzchołku w środku okręgu.

b) Promień koła jest równy5. Jakie pola ma wycinek koła wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 72°.?

c) Jaki promień ma okrąg, w którym kąt środkowy o mierze 150° wyznacz łuk długości 1/2π.?

d) Jaki promień ma koło, w którym wycinkowi o polu 1/9π odpowiada kąt środkowy o mierze 135°.?

Proooszę pomózciee ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:52:56+01:00
A) L= 50/360*2πr= 50/360 * 2π*20 ≈ 17,44
b) P= 72/360 * πr²≈ 15,7
c) L= 150/360 * 2πr
1/2π=150/360 *2πr
r= (1/2π)/(150/360*2π)≈0,6
d) P= 135/360 * πr²
1/9π= 3/8πr²
r² = (1/9π)/(3/8π)= 8/3
r=√8/3 ≈ 1,63
2009-10-26T23:58:15+01:00
2. I= 72/360 x πr² ≈ 15,7

1. K= 50/360 x 2πr = 50/360 x 2π x 20 ≈ 17,44

4. I= 135/360 x πr²
1/9π = 3/8πr²
r² = (1/9π)/(3/8π) = 8/3
r = √8/3 ≈ 1,63

3. K= 150/360 x 2πr
2/π=150/360 x 2πr
r= (1/2π)/(150/360*2π) ≈ 0,6

trochę nie po koleji