Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T20:42:40+01:00
*Kambr - rudy żelaza w Appalachach, rudy miedzi w Zairze i USA
*Ordowik - rudy żelaza w Bretanii, ma płw iberyjskim i w Appalachach, ropa w obniżeniu perybałtyckim
*Sylur - ropa w Ameryce Płn, pokłady niklu i cyny na Przedgórzu sudeckim
*Dewon- sól w Jakucji i USA, żelazo w Australii
*Karbon - węgiel kamienny na wszystkich kontynentach
*Perm- piaskowce, sól, na Niżu Europejskim oraz w USA
*Trias - rudy cynku i ołowiu w Niemczech i na wyżynie śląskiej
*Jura - wapienie i żelazo w Alzacji, Lotaryngii, Kielcach
*Kreda - sól w zatoce meksykańskiej, kreda na wyżynie lubelskiej,
*Paleogen - sól kamienna, gips, siarka

4 5 4
2010-03-17T20:43:28+01:00
Kambr,ordowik,sylur,dewon,karbon,perm,trias,jura,kreda



Masz tu link do fajnej stronki http://www.suchy166.piwko.pl/ery%20ziemi.htm
3 1 3