Zad. 1 zapisz jak najprościej
a) x(2x*-x+7)=
b) 5a(a-2)=2a(a+5)=
c) 4(a+b)-(b-a)=
.........2......
d) 9xy+6x(y-3x)=
........3x...........

w c) to oznacza podzielić na 2 a w d) podzielić na 3x


zad2. wyłącz wspólny czynnik przed nawias
-0,25x-0,75y-1,5=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:41:23+01:00
A)
x(2x*-x+7)=2xkwadrat-xkwadrat+7x= xkwadrat +7x
b)
5a(a-2)=2a(a+5)=
5a^-10a=2a^+10a
5a^-2a^=10a+10a
3a^=20a
(^------>oznacza do kwadratu)

c)
4(a+b)-(b-a)=
.........2......

4a+4b-b+a/2=5a+3b/2=2,5a+1,5b

d)
9xy+6x(y-3x)=
........3x...........

9xy+6xy-18x^ /3x= 3y+2y-6x= -6x+5y


zad2. wyłącz wspólny czynnik przed nawias
-0,25x-0,75y-1,5= 0,25(-x-3y-6)
2010-03-17T20:42:50+01:00
B) 5a(a-2)+2a(a+5) = 5a²-10a+ 2a²+10a= 7a²
c) [4(a+b)-(b-a)] :2= [4a+4b-b+a] :2=[5a-3b]:2= 2,5a-1,5b
d) [9xy+6x(y-3x)] :3x= [9xy+6xy-9x²]:3x= [15xy-9x²]:3x

zad 2
-0.25(x-3y-6)