Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T20:35:08+01:00
Dane:
z - długość drugiego boku
Obw= 4x + 6y
Szukane:
Pp=?
Rozwiązanie:
2*(3y -x) = 6y - 2x
Obw = 6y - 2x + 2z
4x + 6y = 6y -2x +2z
6x = 2z
3x = z
P= (3y-x)*3x
Pp = 9xy - 3x²
Pp = 3x(3y-x)
Odp: Pole prostokąta o obwodzie równym 4x+6y wynosi 3x(3y-x)
8 3 8
2010-03-17T20:36:24+01:00
4x+6y-3y-x =3x+3y ------->drugi bok

P=a*b
p=(4x+6y)*(3x+3y)=12x²+18y²

pole tego prostokata jest równe: 12x²+18y²
4 2 4