Prostokatna dzialka o polu 7a i dlugosci 28m ma krotszy bok wspolny z dzialka kwadratowa. Wlasciciele obu dzialek zlecili wykonanie ogrodzenia w cenie 120zl za metr biezacy. Ile kazdy z nich zaplaci za ogrodzenie, jezeli kosztami wspolnej czesci ogrodzenia podziela sie rowno?

2

Odpowiedzi

2010-03-17T20:35:58+01:00
7a=700m
700m:28m=25m- krótszy bok
2*25+2*28=106m-pierwsza działka
4*25=100m-druga działka
106*120=12720zl -za prostokątna działkę
100*120=12000zl za kwadratowa działkę
25*120=3000zl
3000:2=1500 tyle zapłacą za wspólna cześć
12720zł-1500zl=11220zl tyle zapłaci za pierwsza dzialke
12000zl-1500zl=10500zl tyle zaplaci za druga dzialke czyli kwadratowa

pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T20:36:13+01:00
Najpierw trzeba obliczyc drugi bok działki prostokąta. Mając pole i jeden bok, obliczymy drugi
700:28 = 25 ----------> krótszy bok
Trzeba obliczyć obwód prostokąta, żeby dowiedzieć się ile potrzeba siatki
Obw. prost.=2(a+b)
obw.= 2(28+25)= 2*53= 106 m
Obwód działki prostokątnej wynosi 106 m

Działka prostokątna graniczy krótszym bokiem z działką kwadratową.
Krótszy bok wynosi 25 m i tyle metrów będą grodzić sąsiedzi wspólnie.
Ale cały obwód działki kwadratowej wynosi 4*25=100

Właściciel działki prostokątnej ogrodzi sam 106-25=81m
Właściciel działki kwadratowej ogrodzi sam 100-25=75m

Obliczamy ile każdy zapłaci za swoją część
81*120=9720
75*120=9000
Teraz trzeba doliczyć wspólną część ogrodzenia
(25*120) :2= 3000:2= 1500
Za wspólną część każdy z nich zapłaci po 1500zl.

Właściciel działki Prostokątnej zapłaci za ogrodzenie:
9720 + 1500=11 220
Właściciel działki kwadratowej zapłaci
9000 + 1500= 10 500

dasz najj