Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:39:55+01:00
Ciąg arytmetyczny an=a1+(n-1)r

an=61, a1=3, r=2

61=3+(n-1)2
61=3+2n-2
2n=60
n=30

Jaś uzbiera 61zł po 30 miesiącach.

-----------------------------------------------

Ale skoro w następnych miesiącach o 2zł więcej to:
3 + 5 + 7 + 9 + 11 + 13 + 15 = 63zł po 7 miesiącach..
2010-03-17T20:41:33+01:00
3zł+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2=61zł


po 30 miesiącach