Wykonaj doświadczenie. przeprowadzić krystalizację soli kuchennej. Do połowy objętości szklanki nalej gorącą wode, i następnie wsypuj porcjami sól kuchenną, cały czas mieszając łyżeczką.Dosypywanie soli zakończ, gdy pomimo mieszania kolejna porcja przestanie sie rozpuszczać. na szklance umieść patyczek z nitką tak aby nitka była zanurzona głęboko w roztworze. Codziennie sprawdzaj zachodzące zmiany. Zapisz obserwacje.

2

Odpowiedzi

2009-10-26T19:15:34+01:00
Po kilku dniach sól sie skrystalizuje i osiądzie na nitce i nawet wyjdzie po za linie wody
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:20:18+01:00
Po pewnym czasie na nitce osadzą się kryształki soli. Jeżeli wsypałaś do słoika sól kamienną i dobrze przeprowadziłaś doświadczenie, na nitce osadza się ładne sześciany. jeżeli była to zwykła sól uformują się różne kształty. Podpowiem, że aby doświadczenie było jeszcze lepiej wykonane, codziennie podgrzewaj wodę z solą na małym ogniu przelewając ją do garnka. Pamiętaj aby podgrzewać codziennie. Powodzenia!
11 4 11