Biologia:

1.Napisz, jakie skutki spowoduje przerwanie rdzenia kręgowego w odcinku lędźwiowym
2. Obok zdań zawierających prawdziwe inf. na temat choroby Alzheimera wpisz literę P, a obok fałszywych F

- Z czasem chory nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować
- zakłócony jest transport krwi do mózgu
- chory często ma drgawki
- w trakcie choroby następuje obumieranie komórek nerwowych
- chory ciągle wykonuje jakąś czynność bez potrzeby
- choroba może rozwijać się u dzieci


Proszę o szybką i poprawną odpowiedź, za 3o pkt się opłaca ;D
dodaje naj ;*
pls ;)

2
Komentarz został usunięty

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:06:40+01:00
Uszkodzenie rdzenia zawsze skutkuje paraliżem poniżej miejsa uszkodzenia, zatem uszkodzenie w odcinku lędźwiowym grozi paraliżem kończyn dolnych, a także zaburzeniem funkcji zwieraczy cewki moczowej i odbytu.

- Z czasem chory nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować P
- zakłócony jest transport krwi do mózgu F
- chory często ma drgawki F
- w trakcie choroby następuje obumieranie komórek nerwowych P
- chory ciągle wykonuje jakąś czynność bez potrzeby P
- choroba może rozwijać się u dzieci F
96 4 96
2010-03-17T21:22:59+01:00
1. paraliż kończyn dolnych

2.
P
F
F
P
F
F



:)
56 3 56