1.W wycieczce wzięło udział k kobiet, o połowę mniej dzieci i r razy więcej mężczyzn niż kobiet. Przedstaw liczbę uczestników wycieczki w postaci wyrażenia algebraicznego.

2.W dzbanku jest a litrów wody, a w garnku b litrów wody. Ile wody będzie w każdym z naczyń, jeśli z garnka przelejemy do dzbanka ⅔ zawartości wody.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:41:03+01:00
1.k+ k/2 +r*k

2.
dzban a+ 2/3b
Garnek 1/3b
2 5 2
2010-03-17T20:43:49+01:00
Z.1
k+½k+k×r

z.2
dzbanek: a+⅔b
garnek: b-⅔b
2 5 2