Prosze wszystkich o pomoc :( Jestem cieki z fizyki i nie mam pojecia jak zrobic to zadanie.

Oblicz czas spadania jabłka z gałęzi jabłoni znajdującej się na wysokości 3 m nad ziemia. Pomiń opór powiettrza

Takie jeszcze pomoce do zadania sa : spadanie cail w wyniku dzialania wylacznie sily grawitacji to jest swobodne spadanie, przyspieszenie ziemskie- przyspieszenie z jakim porusza sie kazde cialo swobodnie spadające na ziemie
i to jest rowne
9,81 m/s do kwadratu

3

Odpowiedzi

2010-03-17T20:47:21+01:00
Skoro na ciało działa wyłącznie siła grawitacji,to:

Przyspieszenie-a=g

s=(a*t2)/2
t2-"t do kwadratu"
2s=a*t2
t=√(2s/a)
t=0,78s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:50:01+01:00
H - wysokość
g - przyspieszenie ziemskie
t - czas

h=gt²/2
3m = 9,81m/s² * t²/2
6m = 9,81m/s² * t² | : 9,81 m/s²
t² ≈ 0,612 s²
t ≈ √0,612 s
t ≈ 0,782 s

Jabłko będzie spadać przez około 0,782 s.
  • Hebo
  • Początkujący
2010-03-17T20:50:07+01:00
9,81m/s2 / 3m=3,27s2
3,27s2/2
1.63s


Ciało spadało przez 1.63s

To chyba tak sie obliczało ale pewien nie jestem
1 1 1