Ćw. 18
Uzupełnij tabelę, wpisując rodzaje mieszanin i wybranoą metodę ich rozdzielania.

MIESZANINA RODZAJ MIESZANINY METODA ROZDZIELANIA
mak z solą kuchenną
opiłki żelaza z cukrem
woda z denaturatem
mąka z wodą
cukier z piaskiem
woda z benzyną
opiłki żelaza z kaszą

Cw. 19
a) opadanie cząstek substancji stałej w cieczy na dno naczynia pod wpływem siły ciężkości to...
b) inaczej przezroczysta ciecz...
c)rozdzielanie składników mieszaniny ciekłej jednorodnej polegające na wykorzystaniu różnicy temperatur wrzenia tych składników to...
d)oddzielanie substancji stałej od cieczy za pomocą sączka umieszczonego na lejku to...
e) wydzielanie się z roztworu substancji w postaci kryształków wskutek np. odparowania wody to...
f)mieszanina, której składniki są widoczne gołym okiem to..
g) oddzielanie substancji stałej od cieczy przez zlewanie cieczy znad osadu to..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:31:40+01:00
18.

mak z solą kuchenną - niejednorodna , sitko
opiłki żelaza z cukrem - niejednorodna , magnes
woda z denaturatem -jednorodna , rozdzielaczem
mąka z wodą - niejednorodna , sączenie
cukier z piaskiem - niejednorodna , (tu nie jestem pewna) wlać wodę, rozpuścić cukier i odlać),
woda z benzyną - jednorodna (?) , odparowywanie rozpuszczalnika
opiłki żelaza z kaszą jednorodna , magnes

19.

a) sedymentacja
b) klarowna
c)destylacja
d)sączenie
e)krystalizacja
f)niejednorodna
g)dekantacja
3 5 3
2009-10-26T19:56:33+01:00
Ćw 18

mak z solą kuchenną=użycie sitka -mieszanina niejednorodna
opiłki żelaza z cukrem=użycie magnezu -mieszanina jednorodna
woda z denaturatem=użycie rozdzielacza -mieszanina niejednorodna
mąka z wodą=filtracja -mieszanina niejednorodna
cukier z piaskiem=sedymentacja -mieszanina niejednorodna
woda z bęzyną=użycie rozdzielacza -mieszanina niejednorodna
opiłki żelaza z kaszą=użycie magnezu -mieszanina jednorodna

(NIEJEDNORODNA to taka w której możemy rozróżnić składniki gołym okiem)
(JEDNORODNA to taka w której niemożemy rozróżnić składników gołym okiem)



ćw 19

a)sedymentacja
b)bezbarwna
c)destylacja
d)filtracja
e)krystalizacja
f)mieszanina jednorodna
g)dekantacja
2 5 2