Zad.2. W stożku kąt rozwarcia jest równy 90°. Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość jeżeli średnica jego podstawy wynosi 8 cm.

PRZYDATNE WZORY:
Pb = π * r * l
Pp = π * r²
V = 1/3 Pp * h
Pc = π * r² + π * r * l

proszę o dokładność.DZIĘKUJĘ Z GÓRY! :*

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:11:26+01:00
Hej!
Promien to polowa srednicy r=8/2=4
i obliczamy (wzory podalas wiec ich nie pisze :D) Pp=π×4²=16π
a wysokosc obliczmy z zaleznosci dzielimy trójkat na dwa trójkaty prostokatne o katach 45°,45° i 90°. Mamy podane ze jeden bok przy kacie 45° ma 4cm a wiec i drugi (ma tez 45°)czyli nasze "h" tez ma 4cm, l czyli przeciwprostokatna 4√2.
V=⅓×16π ×4= 64/3 π
Pc= Pp+Pb = 16π+64√2 π
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:12:58+01:00
Pc= π * ( 4 cm)² + π * 4 cm * 4 √2
Pc= 16π cm² + 16√2 π cm²
Pc= 16 ( 1 + √2 ) π cm ²

Pp= π r²
Pp= 16 π cm²

V= 1/3 Pp * H
V= 1/3 * 16 π cm² * 4 cm
V= 64π / 3 cm³