Odpowiedzi

2010-03-17T20:59:43+01:00
Żeby się rozmnażać, zarówno żaby, jak i ropuchy muszą z reguły powracać do wody, gdzie ich jaja zostaną zapłodnione zewnętrznie przez plemniki. Różne gatunki żab wydają podczas godów odgłosy, są one charakterystyczne dla danego gatunku. Przed kopulacją samiec żaby przytrzymuje się śliskiego ciała samicy, obejmując ją przednimi kończynami. Jedna samica może złożyć jednorazowo nawet kilka tysięcy jaj. Jaja są otoczone galaretowatą osłonką, która chroni je przed drapieżnikami. Niektóre gatunki żab wykształciły różne metody na zwiększenie szans przeżycia swojego potomstwa np. noszenie potomstwa na grzbiecie w torbie lęgowej bądź czynne bronienie. W okresie rozrodczym samce ropuch gromadzą się w pobliżu stawów i rechoczą w celu zwabienia samic. Samice ropuch wybierają samce, które wydają niskie odgłosy ponieważ taki samiec może być atrakcyjnym jako partner rozrodczy. Wiele samic docierając do wody niesie na sobie samca, jednakże w wodzie inne samce mogą na nią wejść i w ten sposób samica może utonąć. Ropuchy składają jaja w postaci długich sznurów, które liczą kilka tysięcy jaj. Ropuchy zazwyczaj nie opiekują się potomstwem lecz są takie gatunki, które wykazują pewien stopień opieki nad potomstwem.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:01:43+01:00
Najpierw skaładanie kasztanów,potem oblewanie śmietanka prez samca,potem wykluwaja sie kijanki rosna gubia taśiemca(ogon) i sa pełnoletnie:)