Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:50:01+01:00
1. Ze źródeł historycznych wynika, że wynalazcami pisma byli Sumerowie. Używali go już w IV tysiącleciu p.n.e. Do utrwalenia informacji służyły wówczas tabliczki wykonane z gliny, na których wyciskano znaki. Z kolei Egipcjanie stworzyli pismo hieroglificzne. Pod koniec II tysiąclecia p.n.e. Fenicjanie zaczęli stosować pierwszy alfabet. Składał się on z 22 znaków. Grecy wprowadzili w nim zmiany - dodali samogłoski oraz znaki interpunkcyjne. Z czasem grecki alfabet, zawierający 24 litery, przejęli Rzymianie. Stał się on podstawą używanego obecnie alfabetu łacińskiego.

2. Najdawniejsze cywilizacje Bliskiego i Dalekiego Wschodu znajdowały się w pobliży dolin rzek, np. Nil, Jangcy, Tygrys, Eufrat. Dzięki rzekom, ludzie mogli nawadniać pola, które były głównym źródłem pokarmu i zysku. Rzeki były również źródłem zaspokajania pragnienia i głodu, poprzez łowienie ryb.
38 4 38
2009-10-26T19:55:05+01:00
1. Pismo hieroglificzne - Egipt
2. Pismo sumeryjskie - Mezopotamia
3. Pismo klinowe - Mezopotamia
4. Alfabet fenicki - wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego
5. Alfabet grecki - Grecja
6. Alfabet łaciński - Rzym


56 4 56