Odpowiedzi

2010-03-17T21:10:36+01:00
2. Mocz wtórny a mocz pierwotny rożni się składnikami
w moczu pierwotnym to jet: woda mocznik glukoza sole mineralne
Mocz ostateczny to woda mocznik sole mineralne
1.W nefronach odbywa się filtracja , z krwi osuwany jest mocznik
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:15:46+01:00
1 funkcje:
a) filtracja - odbywa się w torebkach Bowmana. Jest to nieselektywne przesączanie składu osocza do kanalików nerkowych z kłębuszków nerkowych, powstaje mocz pierwotny (ultraprzesącz)
b) resorbcja - to wchłanianie zwrotne, które odbywa się w pętli Henlego i w kanaliku II rzędu. Jest to wchłanianie substancji, które organizm może jeszcze wykorzystać, np. woda, glukoza, kwasy organiczne, sole mineralne i białka.


2. a) Mocz pierwotny powstaje bezpośrednio z przesączu krwi w Torebce Bowmana zawiera dużo wody, soli mineralnych, cukrów, białek itp.
b) Mocz wtórny powstaje po odebraniu wszystkich potrzebnych związków i resorbcji wody w pętli Henlego. w takiej postaci mocz jest wydalany na zewnątrz.

Myślę, że pomogłam ;)
13 4 13