Odpowiedzi

2010-03-17T21:52:07+01:00
V=4/3pi r^3
r=15
V=13500
13500*0,019=256,5kg sprzeczne
r=10
V=4000
4000*0,019=76kg
odp. kula ma promień mniejszy niż 12 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:52:12+01:00
2. Czy złota kula, która waży 70 kg, ma promień większy czy mniejszy niż 12 cm? ( 1 cm³ złota waży 0,019 kg). Do obliczeń przyjmij że π=3.

m = 70 kg - masa kuli złotej
d = 0,019kg/1cm³ - gęstość złota
π przyjmujemy = 3

R = ? promien złotej kuli

1. Obliczam objetość złotej kuli
Korzydstam ze wzoru na gęstość
d = m : V gdzie: m - masa, V - objetość
V = m : d
V = 70 kg : 0,019 kg/1 cm³
V = 3684,2 cm³
2. Obliczam promień R złotej kuli
V = 3684,2 cm²
V = 4/3*π*R³

4/3*π*R³ = 3684,2 cm²
4/3*3*R³ = 3684,2 cm²
4*R³ = 3684,2 cm² /:4
R³ = 921,05
R = ∛ 921,05
R ≈ 9,73 cm

Odp. Złota kula ważąca 70 kg ma promień R ≈9,73 cm czyli mniejszy niż 12 cm