Rodzice Karoliny postanowili część sypialni przeznaczyć na garderobę. Będzie ona miała kształt trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych długości 1m i 1,5m. Jaka będzie powierzchnia pozostałej części sypialni rodziców? PS. sypialnia rodziców ma 4,5m x 3 m.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:12:37+01:00
Dane:
garderoba(trójkąt prostokątny)
a=1m
b=1,5m
pokój
c=4,5m
d=3m
szukane:
wielkość pokoju po zrobieniu garderoby
musimy obliczyć pole pokoju
P1=c *d
P1=4,5m *3m
P1=13,5m2
tera musimy obliczyć powierzchnię garderoby
P2=1/2 *a *b
P2=1/2 *1m *1,5m
P2= 0,75m2
teraz od P1-P2
13,5m2-0,75m2=12,75m2
odp:pokój po zrobieniu garderoby będzie miał powierzchnię12,75m2.
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:14:19+01:00
4,5m * 3m = 13,5m² -> pole całej sypialni
½ * 1m * 1,5m = 0,75m² -> pole garderoby
13,5m² - 0,75m² = 12,75m² -> pole pozostałej części sypialni
22 4 22