Odpowiedzi

2010-03-17T21:16:27+01:00
1 walec
|--------|
| |
| | 10
|--------|
4

V = πr²H
V= π *4² *10
V=16π*10
V= 160π

2 walec
|---------------|
| | 4
|---------------|
10

V=πr²H
V= π * 10²* 4
V= 100π*4
V= 400π

odp. Większą objętość ma walec drugi. (Sorry za "rysunki";D)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:16:54+01:00
-Pierwszy walec:
H=4
a=10
r=10:2=5

V=πr²*H
V=π5²*4
V=π25*4
V=100π[j³]


-Drugi walec:
H=10
a=4
r=4:2=2

V=πr²*H
V=π2²*10
V=π4*10
V=40π[j³]

Odp. Objętość walca, który obracał się wokół dłuższego boku jest większa.



~~~~
Ps. Liczę na "Naj" ;-) ponieważ koleżanka wyżej ma źle.
W poleceniu jest że ma wymiary 4x10, czyli, że jedno to wysokość, a drugie to bok a nie promień xd promień musisz dopiero policzyć xd (wiem bo jestem już w 3 kl. Gim. xd)
Pozdrawiam ;-)
1 5 1