1.Do prostopadłościennego akwarium, którego podstawa jest prostokątem o wymiarach 60cm x 35cm wlano 63 litry wody. jaka jest wysokość słupa wody w tym akwarium?

2. Oblicz długość przekątnej ściany bocznej graniastosłupa prawidłowego o krawędzi podstawy długości 4cm i krawędzi bocznej długości 6cm.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:25:33+01:00
1.
60 cm=6dm
35cm=3,5dm
63l=63dm sześcienne

63dm szescienne= (6dm*3,5dm) * H
63 dm sz.= 21dm kw. * H/ podzielic przez 21 dm kw.
3dm= H

wysokosc tego akwarium to 3dm=30cm


2.

Trzeba zastosowac tw. pitagorasa.
(4cm)²+(6cm)²=c²
16cm²+36cm²=c²
50cm²=c²
c=√50cm²
c=√25*2
c=5√2cm

ps. Te zadania są napewno dobre bo ostatnio robilem je przy tablicy
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:28:52+01:00
Pierwszego już nie będę dodawać, bo wczesniej została dodana poprawna odpowiedź. Dodam drugie, bo jest źle zrobione.

Zadanie 2
Jest to graniastosłup, który w podstawie ma kwadrat o boku a. Wysokość to b. My liczmy przekątną, czyli x.
Biorąc pod uwagę tylko to, co mamy obliczyć, powstaje trójkąt prostokątny, zawierający krawędź podstawy a, wysokość b i przekątną x. Korzystamy z twierdzenia pitagorasa.

a = 4 cm
b = 6 cm

x² = a² + b²
x² = 16 + 36
x = √52
x = 2√13 cm
2 3 2