Chodzi o zadania tekstowe na zastosowanie równań .

Zad1 .
Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1 zł, 50 gr i 20 gr .Dwuzłotówek była 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce?

Zad2 .
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł . Ile kosztował duży haczyk, a ile mały?

prosze o rozwiązanie zadań z danymi .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:12:01+01:00
1,x-ilosc zlotowek
bez tego 1/2(jedna druga) *= (*= razy
2x-50groszowki
1/2-ilosc zlotowek
2*1/2x+1x+0,5*2+2=32
=5,5+3,5x
x=3x+2=32
x=30:3
x=10
Odp:Razem bylo 45 monet

2.x-cena małego haczyka
x+0,07zł - cena dużego haczyka
6x + 8(x+0,07)= 3,50 - za 6 małych haczyków i 8 dużych cena
6x+8x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94/:14
x=21
21gr+7gr=28gr
odp. mały haczyk kosztował 21gr a duzy 28gr ;D

Proszę;))Liczę na Naj;**
1 5 1
2010-03-17T21:27:48+01:00
Zad1.
10*0,20 zł=2 zł - dwudziestogroszówki
32 zł-2 zł=30 zł
x-złotówki
x:2 -dwuzłotówki
2x - pięćdziesięciogroszówki

x+ x/2 +2x+2=32
2 1/2x=32-2
2 1/2x=30 |:2 1/2
x = 12 - złotówki
12:2=6 - dwuzłotówki
12*2=24 - piećdziesięciogroszówki

12+6+24=42

Odp.W skarbonce było 42 monet.

Zad2

x-haczyk mały
x + 0,07 - haczyk duży
6x - małe haczyki
6x + 8(x+0,07)=3,50
14x = 2,94 |:14
x=0,21 - mały haczyk
0,21 + 0,07 = 0,28 - duży haczyk