Odpowiedzi

2010-03-17T21:29:42+01:00
Obliczam z pitagorasa wysokosc tego trapezu wyciagajac trojkat o przeciwprostokatnej 4 i przyprostakatnej : (5-3):2=1
a wiec: 1do kwadratu + hdo kwadratu = 4 do kwadratu
h do kwadratu = 16 - 1
h do kwadratu = 15
h = pierwiastek z 15
a wiec tg kata ostrego tego trapezu wynisi tg alfa =pierwiastek z 15 przez 1 = pierwiastek z 15

pozdro kuba1007p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:32:22+01:00
Tg = x:1

1²+x²=4²
1+ x²=16
x²=16-1
x²=15
x = pierwiastek z 15

tg = pierwiastek z 15:1