Odpowiedzi

2009-10-26T19:33:59+01:00
Według mnie więcej racji w swoim postępowaniu miał Kreon. Postąpił on sprawiedliwie wobec prawa. Nie zważał na to że ktoś sugeruje się prawem Boskim. Był nieustępliwy w swoim działaniu za co później otrzyma surową karę.

Te 3 argumenty:
-Sprawiedliwość wobec prawa
- Nieustepliwość w swoim działaniu
- Nie zważanie na odmienne rację prawa boskiego
2009-10-26T19:35:41+01:00
Argumenty:
- za:
Kreon był utwierdzony w przekonaniu, że Antygona jest winna, ponieważ złamała przepis, który on ustalił, a skoro jest on królem Teb nikt nie ma prawa mu się sprzeciwić.

- przeciw:
Antygona kochała swego brata. Chciała go pochować jak godnego człowieka, a prawo Kreona zabraniało jej popełnienia tego czynu. Antygona kierowała się jedynie uczuciem, które bierze nad wszystkim górę i przez nie, ludzie skłonni są do wielu rzeczy ,których później żałują.
Prawo Kreona było ustalone przez zwykłego człowieka, a Antygona była przekonana, że prawo boskie jest ważniejsze od tego. Prawo boskie bowiem głosi, że najważniejsza jest miłość.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:37:03+01:00
Kreon:
-jego własne sumienie doradzało mu aby nie chował brata Antygony, ponieważ jego zdaniem był zdrajcą narodowym
-nie mógł pozwolić, aby w jego kraju było łamane prawo, które nie pozwala na pochówek zdrajcy.
- był konsekwentny w tym co postanowił, wzór sprawiedliwego władcy, nie ugięły go nawet argumenty rodzinne
Antygona:
-Zmarłego nie można karać prawem ludzkim, ponieważ jest on już poddany bogom,
- Kierowały nią więzi rodzinne, przede wszystkim miłość do brata