Proszę o pomoc! potrzebne na wtorek ;)

1) podaj przykłady uzdrowisk, gdzie występują wody:
- szczawy
- chlorkowe
- siarczkowe
- fluorkowe
- radoczynne
- termalne

2) zapisz, jakie schorzenia można leczyć w poniższych uzdrowiskach:
- Połczynie-Zdroju
- Świeradowice-Zdroju
- Polanicy-Zdroju
- Krynicy-Zdroju
- Ciechocinku
- Nałęczowie


Z GÓRY THX xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:45:01+01:00
1.Szczawy zawierają wodorowęglany wapnia i sodu oraz dwutlenek węgla. Występują w Szczawnicy, Krościenku, Krynicy, Piwnicznej, Muszynie, Wysowej, Żegiestowie Zdroju i Szczawnie Zdroju.
2.Solanki chlorkowe zawierają głównie chlorek sodowy czyli sól kamienną. Występują w Międzyzdrojach, Sopocie, Krynicy Morskiej, Rudawce Rymanowskiej, Polańczyku,
3.WODY SIARKOWE zawierają siarkowodór, siarczki wapnia i sodu oraz siarczany głównie wapnia i magnezu. Występują w Lipie koło Rozwadowa.
4. Wody fluorkowe - Lądek zdrój
5.WODY RADOCZYNNE zawierają małe ilości pierwiastków promieniotwórczych. Występują w Lądku Zdroju, Szklarskiej Porębie, Kowarach.
6. WODY TERMALNE inaczej cieplice są to źródła mające temperaturę powyżej 20o C. Występują w Cieplicach koło Jeleniej Góry.


1. W Połczynie - Zdroju leczy się m.in.: schorzenia narządu ruchu (typu reumatologicznego, neurologicznego, ortopedycznego); schorzenia ginekologiczne.
2. Specjalnością Uzdrowiska Świeradów-Zdrój jest leczenie schorzeń: narządu ruchu,reumatologiczne,neurologiczne,
ginekologiczne,miażdżyca tętnic obwodowych,nadciśnienia tętniczego,osteoporoza.
3.Polanica Zdrój:choroby układu trawienia, krążenia, przemiany materii i nerwice
4. Krynica \drój Leczy się tu choroby układu trawiennego i moczowego, układu krążenia i przemiany materii
5. Ciechocinek - choróby dróg oddechowych
6,Nałęczów - schorzenia kardiologiczne


6 4 6
2009-10-26T19:50:36+01:00
Szczawy - Szczawno Zdrój
radoczynne - Świeradów Zdrój
termalne - Uzdrowisko Cieplice
siarczkowe - Busko Zdrój


Połczynie-Zdroju:
ginekologia,
narząd ruchu: reumatologia, neurologia, ortopedia, osteoporoza.

Świeradów-Zdój:
choroby reumatyczne, narządów ruchu, układu krążenia oraz choroby kobiece.

Polanica-Zdrój:
KARDIOLOGIA
zmiany zwyrodnieniowe mięśnia sercowego
choroba wieńcowa serca
nadciśnienie tętnicze
GASTROLOGIA
choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy
stany zapalne pęcherzyka żółciowego i trzustki
nieżyty żołądka i jelit

Krynica-Zdój:
Schorzenia przewodu pokarmowego, szczególnie choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy, nadkwaśności i niedokwaśności, stanów zapalnych żołądka, jelit, chorób trzustki, wątroby i dróg żółciowych. Ponadto stosowane są w leczeniu niedokrwistości oraz chorób przemiany materii: miażdżycy, cukrzycy, nadczynności tarczycy, skazy moczanowej i kamicy moczowej

Ciechocinek:
choroby układu oddechowego, choroby układu nerwowego, choroby układu krążenia, choroby ortopedyczno - urazowe, choroby reumatyczne oraz choroby kobiece.

Nałęczów
Choroby kardiologiczne.
4 4 4