Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:30:26+01:00
Kapusta +groch= 4,5-2 czyli 2,5
groch x
kapusta 4x
4x+x=2,5
5x=2,5
x=0,5kg<- groch
4*0,5=2kg<-kapusta

Odp:Groch waży 0,5 kg a kapusta 2 kg.

Licze na najlepsze:).
142 4 142
2010-03-17T21:33:28+01:00
No to po kolei :
Co mamy dane?
4,5kg-tyle waży garnek z kapuchą i grochem
2kg-a tyle nam waży sam garnek...
-Kapucha waży 4 razy więcej niż groch czyli jeżeli:
x-groszek
to: 4x-kapustka
No to rozw:
2kg+xkg+4xkg=4,5kg(pozwól że ominę jednostki)
2,5=5x-------->/:5
x=0,5[kg]-tyle waży grach
-Obl kapuste:
4x=4*0,5=2[kg]
ROZW:
Kapusta waży 2kg
Groch waży 0,5kg
60 4 60
2010-03-17T22:09:28+01:00
Kapusta + groch = 4.5 - 2 = 2.5
groch - g
kapusta - 4g
g+4g= 2.5
5g=2.5 | :5
g= 0.5 kg - groch
4g= 2.0 kg - kapusta

Odp.: Kapusta waży 2 kg a groch 0.5 kg.
40 3 40