Bardzo prosze o pomoc, zalezy mi na czasie:
1) Sprawdz wykres funkcji y= -5x+3

a) Oblicz jej miejsce zerowe
b)Podaj, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartosci dodatnie oraz dla jakich argumentów przyjmuje wartosci ujemne.

Z góry dzieki, oczywiscie daje naj...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:40:54+01:00
1) Sprawdz wykres funkcji y= -5x+3

a) Oblicz jej miejsce zerowe
0=-5x+3
5x=3
x=3/5
b)Podaj, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartosci
dodatnie
y>0 gdy -5x+3>0
-5x>-3
x<3/5
dla jakich argumentów przyjmuje wartosci ujemne.
y<0 gdy -5x+3<0
-5x<-3
x>3/5
2010-03-17T21:46:53+01:00
A) -5x + 3 = 0 => -5x=-3 mnożę stronami przez -1 => 5x = 3 dzielę przez 5 => x= 3/5
b)funkcja przyjmuje wartości dodatnie dla argumentów mniejszych niż 3/5 a ujemne dla arg większych niż 3/5