Sprawdź czy umiesz str.172 matematyka z plusem .
1.Rozwiązaniem równania 4(t-1)=t+5 jest liczba:
a.2
b.1
c.-1
d.3
2.Liczba 3 spełnia równanie:
a. 1/3x - 2=5-2/3x
b.2/3x + 2=1/3(x+9)
c.x-4=3(2x+5)
d.4x+2=5x-(x-1)
3.Które z podanych równań jest tożsamościowe?
a.4x-3=3-4x
b.y+2=1/2(2y+4)
c.2x=0
d.3(x+1)=3x+1
4.Parę równań równoważnych stanowią równania:
a.3x=9 i 1/3x=3
b.x+1=1 i x+2=2
c.x do potęgi 2 =4 i x=2
d.x+3=5 i x+6=10

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:36:43+01:00
Zad.1 Nie wiem czy mam radwiązać równanie więc rozwiąże
D. 4(t-1)=t+5
4t-4=t+5
4t-t=5+4
3t=9 /podzielić przez 3
t=3
zad2 B.
2/3x+2=1/3(x+9)
2/3x+2=1/3x+3 /razy 3
2x+6=x+9
2x-x=9-6
x=3
zad.3 B.
y+2=1/2(2x+4)
y+2=y+2
y-y=2-2
0=0
zad4 B.
x+1=1 i x+2=2
x=1-1 x=2-2
x=0 x=0
Mam nadziejje że pomogłam!!!
26 4 26
  • ak69
  • Początkujący
2010-03-17T22:51:49+01:00
Zad.1
4t-4=t+5
4t-t=4+5
3t=9 /:3
t=3
odp.d=3

zad.2
odp.d
4x+2=5x-(x-1)
12+2=15-3+1
14=14
zad.3
odp.b
y+2=1/2(2y+4)
y-y=2-2
0=0

zad.4
odp.b
x+1=1 i x+2=2
x=1-1 i x=2-2
x=0 i x=0
4 4 4