Tren XIX albo sen

1.Określ ,z jakich powodów poetę odwiedza jego zmarła matka .
2.wymień argumenty ,którymi matka pociesza cierpiącego.
3.Przedstaw ,jak wygląda życie Urszulki w zaświatach.
4.wyjaśnij jak rozumiesz "Ludzkie przygody ,ludzkie noś"
5.Określ funkcje podtytułu utworu.

Pilne !!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T21:53:13+01:00
1. matka odwiedza poetę z troski, obawia sie o samopoczucie syna po stracie ukochanej córeczki.
2. pociesza go mówiąc, iż tam gdzie znajduje sie teraz, jest jej dobrze, oraz nie odczuwa żadnego bólu egzystencjalnego.
3. orszulka jest uśmiechnięta, zadowolona, pełna radości, energii. nie jest smutna ani samotna. bawi się od rana do wieczora.
4. być może ktoś inny odpowie na pozostałe dwa.
5.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:56:11+01:00
To ja moze bapisze to co amm w frmie notatki takiej a nie w punktrach ok??

Tren zamykający 19 utworów żałobnych. Pojawia się w nim matka poety, która trzyma na ręku ukochaną córkę Jana-Urszulę. prostuje ona poglądy syna na życie pozaziemskie stwierdzając, że jest ono pełne rozkoszy i szczęścia. Życie ziemsie przyniosłoby Urszuli cierpienie, choroby, ból a w niebie jest szczęśliwa. matka tłumaczy poecie, że bunt nie ma sensu gdyż losu nie da się ominąć. matka prosi syna aby sam zaczął pracować nad sobą, aby odzyskać dawny wewnętrzny spokój. Przesłaniem filozoficznym trenu sa słowa:
"Ludzkie przygody ludzkie noś", które są aluzją do renesansowego hasła : Jestem człowiekiem i nic co ludzkie nie ejst mi obce" W kączącej części trenu - matka poety potwierdza także istnienie Boga " Jeden jest Pan smutku i nagrody"
20 4 20