W tłusty czwartek dziennikarz przeprowadził wywiad ze znanym cukiernikiem.

- Widzę, że jest pan bardzo zmęczony.
- Tak, na dzisiaj musieliśmy przygotować 20 razy więcej pączków niż zwykle.
- To ile pączków zrobiliście?
- O 5 700 więcej niż zwykle/
- A na co dzień ile pączków wypiekacie?
Ułóż i rozwiąż rónanie i znajdź odpowiedź na ostatnie pytanie dziennikarza.

p - liczba pączków w zwykły dzień.
20p - liczba pączków w tłusty czwartek
p + 5700 - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek.

....=....

Oblicz i wykonaj sprawdzenie . Proszę szybko !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:46:49+01:00
X- liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień
20x- liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (20 razy więcej)
x+5700- liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (o 5700 więcej)

20x=x+5700
19x=5700
x=300

300- liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień


odp. Na codzień wypiekają 300 pączków
61 4 61
2010-03-17T21:55:12+01:00
P+5700=20*p
P+5700=20P
5700= 20 P-P
5700=19P/19
P=300
Odp. W zwykły dzień robi się 300 pączków:)
20*300=6000 - liczbe pączków zrobionych w tłusty czwartek
28 3 28