Bardzo prosze o pomoc, zalezy mi na czasie:
1) Dana jest funkcja y=1/2x-2 dla x nalezy do R
a)sporządz jej wykres
b) Podaj współrzędne punktów przeciecia sie wyjresu z osiami układu wspolrzednych.
c) Oblicz miejsce zerowe funkcji
d) Dla jakiego argumentu wartosc funkcji równa sie 1/2?

Z góry dzieki, oczywiscie daje naj...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T22:19:48+01:00
1) Dana jest funkcja y=1/2x-2 dla x nalezy do R
a)sporządz jej wykres: patrz załącznik.

b) Podaj współrzędne punktów przeciecia sie wyjresu z osiami układu wspolrzednych.
Z osią y przecina się dla x = 0
y = 1/2 * 0 - 2 = -2, więc (0, -2)
Z osią x przecina się dla y=0
0 = 1/2x - 2
1/2 x = 2
x = 4, więc (4, 0)

c) Oblicz miejsce zerowe funkcji
To są punkty przecięcia z osią x , czyli x=4, bo 1/2*4 - 2 = 0

d) Dla jakiego argumentu wartosc funkcji równa sie 1/2?
1/2 = 1/2x -2
1/2x = 5/2
x = 5
2010-03-17T22:26:08+01:00
A) w załaczniku

b)
y=½x-2

punkt przecięcia z osią OX
0=½x-2
½x=2 *2
x=4

punkt przecięcia z osią OY
y=½*0-2
y=-2

c)
y=½x-2
½x-2=0
½x=2 *2
x=4

d)
y=½x-2
½x-2=½
½x=½+2
½x=2½
½x=5/2 /*2
x=5